3. Structuur schema

Uiteindelijk worden alle structuren van het Card Sorting uit stap 2 op elkaar gelegd en de ideale structuur uitgetekend. Hiermee wordt er rekening gehouden met de primaire, secundaire en ondersteunende boodschap op een internetsite. Niet alles kan nu eenmaal prominent opgenomen worden in het ontwerp. Dus wederom moeten er keuzes gemaakt worden.


Primaire navigatie

Wat moet direct in het oog springen bij het openen van de homepage? Is dit hetzelfde voor een vervolgpagina? Ook hier kan men direct op terecht komen als men vanuit een zoekresultaat in Google komt. Of op een advertentie/banner klikt.


Secundaire navigatie

Welke andere elementen moeten ook een eigen (vaste?) plek gaan krijgen. Moet er voor bepaalde doelgroepen nog duidelijke herkenningspunten komen? Eventuele locatie van social media knoppen bepalen. Ook als deze niet direct gebruikt gaan worden, is er wel reeds rekening mee te houden, zodat dit later niet veel kostbare wijzigingen met zich meebrengen in het ontwerp.


Ondersteunende navigatie

Iedere site kent nu eenmaal van die knoppen die er op moeten staan, maar niet te veel hoeven op te vallen. Denk hierbij aan Disclaimer (vertrouwelijke behandeling persoonsgegevens) en Privacy Statement (aansprakelijkheid gegevens, vragen, opmerkingen e.d.). Ook hier moet vooraf rekening mee gehouden worden. De 'footer' onderin de site is vaak de aangewezen plek voor dit navigatiegedeelte.

 

« naar stap 2    l    naar stap 4 »

eMail Marketing

Ontvang gratis het white paper
“Meer doen met eMail Marketing”

Twitter

Twitter is currently unavailable.

Nieuws

Responsive Design

Een website moet toch goed zichtbaar zijn op een smartphone en iPad. Klinkt logisch maar anno 2016 is dit absoluut nog geen gemeengoed.

Referentie

De combinatie van transparantie, vakmanschap en inlevingsvermogen in ons bedrijf en onze producten gaven de doorslag.

Alma Valentijn - Vobra Special Petfoods Hoofd Marketing en Communicatie