5. Mock-ups

Tijdens deze stap kruipen wij zelf weer even achter de computer. Dit is de digitale vertaalslag van de paper prototyping schets naar een digitale variant. Als eenmaal alle pennenstrepen en handgeschreven teksten zijn vervangen door de computer krijg je een heldere blik op de vlakverdeling en het te verwachten design.


Een eerste heldere inzage in de toekomstige vormgeving is een feit.


Ook zaken als hoe ver de zichtbaarheid bij een bepaalde schermresolutie gaat zijn, kunnen nu in kaart gebracht gaan worden. Zoals dit ook wel genoemd wordt. Wat is er zichtbaar boven de vouwlijn. Of anders gezegd, wat ziet een gebruiker zonder te hoeven scrollen.

Bij complexe sites of webwinkels is deze fase ideaal geschikt om een test in te bouwen bij de diverse doelgroepen. In plaats van een werkende site voor te leggen kan er ook met de papieren mock-up versie de nodige vragen gesteld worden. Hiermee kunnen de laatste puntjes op de i gezet worden voor de designer het ontwerpproces in gaat. Een ander voordeel van deze manier van testen is dat men niet afgeleid wordt door een grafische weergave. Zo kan dus objectief de werking gecontroleerd worden.

 

« naar stap 4    l    naar stap 6 »

eMail Marketing

Ontvang gratis het white paper
“Meer doen met eMail Marketing”

Twitter

Twitter is currently unavailable.

Nieuws

Responsive Design

Een website moet toch goed zichtbaar zijn op een smartphone en iPad. Klinkt logisch maar anno 2016 is dit absoluut nog geen gemeengoed.

Referentie

Onze samenwerking leverde 7 perfecte websites op en de werkwijze gaf ons een waardevolle nieuwe kijk op de bedrijfsstructuur en onze verschillende doelgroepen.

Gijs Bartels - Academy Bartels Directeur