Zet Google in - Meetbaar adverteren

Googlen is niet alleen een werkwoord geworden, maar het is ook een verzamelnaam voor veel diensten zoals:

  • SEO - Search Engine Optimization [de vindbaarheid binnen het niet betaalde deel van Google]
  • SEA - Search Engine Advertising [tegen betaling plaatsen van advertenties boven en naast de zoekresultaten]
  • GDN - Google Display Netwerk [het slim targetten en zorgen voor effectieve grafische vertoningen]
  • Google Analytics - [gratis dienst om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven]

Deze lijst is natuurlijk veel langer te maken. Waar het op neerkomt is dat wij meetbare resultaten genereren van uw campagnes.


Vraag: Wat mag een online bezoeker kosten?


Het antwoord hierop is afhankelijk van datgene wat er qua conversie en doelstellingen online gemeten gaat worden. Voorbeeld: indien blijkt dat een bepaald percentage van de e-mailadressen uit de nieuwsbrief altijd een aankoop genereert met een gemiddelde waarde van X euro. Dan is de rekensom snel te maken en is bekend wat een nieuw e-mailadres waard is. Op basis hiervan kunnen er allerlei online campagnes gestart gaan worden.


Welke advertentiemogelijkheden zetten wij waarom in?


Meestal een combinatie van de mogelijkheden, aangezien hiermee een synergetisch effect te bereiken is. Maar het is ook van belang in welk proces een online klant zit. In een oriëntatiefase werken weer andere tools, schrijfwijzen of grafische weergaves dan in een besluitvormingsfase.

Soms zijn juist regionale campagnes interessant, aangezien per klik betaald moet worden aan Google. Het is natuurlijk zonde van het budget als online bezoekers in Groningen gaan klikken op banners, terwijl het specifiek voor Maastrichtenaren bedoeld is. Dit kan net zo gelden voor een bepaalde target doelgroep. Het is onze sport dan ook, om zo'n hoog mogelijke conversie te behalen uit het beschikbare budget.

Een bekende website uit het displaynetwerk van Google is YouTube. Ook hierin zijn tal van advertentie- mogelijkheden aanwezig tegen zeer interessante en gunstige kliktarieven. Tot slot. Zien is geloven. Dat is het mooie van campagnes en samenwerken met Google. Transparanter wordt het niet.


Daag ons uit om het maximale uit uw klikbudget te halen!


In deze case zetten wij diverse Google mogelijkheden in voor onze klant Beaphar »

 

« terug naar diensten

eMail Marketing

Ontvang gratis het white paper
“Meer doen met eMail Marketing”

Twitter

Twitter is currently unavailable.

Nieuws

Responsive Design

Een website moet toch goed zichtbaar zijn op een smartphone en iPad. Klinkt logisch maar anno 2016 is dit absoluut nog geen gemeengoed.

Referentie

Marc boeide de studenten met een interessant en doordacht praktijkverhaal. Hij wist uitstekend de online problematieken over te brengen en maakte de theorie tastbaar.

Marjolein Visser - Auteur Basisboek Online Marketing