1. Doelgroepen/Segmentering- Matrix

Alles start uiteraard met een goed gesprek. Wij luisteren dan ook eerst graag naar u, voor wij met een oplossing komen. Vooraf is namelijk niet in te schatten welke stappen nodig en wenselijk zijn. In de praktijk blijkt wel dat het doorlopen van de 10 stappen een bewezen techniek is, om meerdere personen en afdelingen binnen organisaties op 1 lijn te krijgen. Zeker als het gaat om wat er gecommuniceerd moet gaan worden en aan wie.
Dit eerste gesprek is altijd gratis!

Wij zijn - om maar even duidelijk te zijn - dan ook niet het bureau dat met een nieuw ontwerp komt aanzetten, zonder eerst goed in kaart te brengen wat er nodig is. Dit beschouwen wij als een arrogante houding. Natuurlijk kunnen wij een mooi plaatje maken en u enthousiasmeren hiermee, maar wij schatten u in als sparringpartner, waarmee wij gezamenlijk tot een passende oplossing komen.

Het is vaak nog niet duidelijk genoeg in deze eerste stap voor wie allemaal de site gemaakt moet worden. In dit beschreven 10 stappenvoorbeeld gaan wij namelijk uit van de ontwikkeling van een nieuwe website.

  • Welke doelgroepen spreken wij primair aan en welke secundair?
  • Is er capaciteit en kennis aanwezig om de dialoog online aan te gaan?
  • Met welke communicatiekanalen moet dit gaan gebeuren?
  • Maar van welke middelen maken uw doelgroepen gebruik?

Deze en nog meer vragen gaan wij in kaart brengen. Dus met een mooi ontwerp komen waar volop social media in geïntegreerd zit, omdat dat helemaal van nu is, is niet onze werkwijze.


Voor welke doelgroepen moet uw website primair geschikt zijn?


Niet iedereen kan alle aandacht krijgen op de homepage. Bouwen is keuzes maken.

 

naar stap 2 »

eMail Marketing

Ontvang gratis het white paper
“Meer doen met eMail Marketing”

Twitter

Twitter is currently unavailable.

Nieuws

Responsive Design

Een website moet toch goed zichtbaar zijn op een smartphone en iPad. Klinkt logisch maar anno 2016 is dit absoluut nog geen gemeengoed.

Referentie

Onze samenwerking leverde 7 perfecte websites op en de werkwijze gaf ons een waardevolle nieuwe kijk op de bedrijfsstructuur en onze verschillende doelgroepen.

Gijs Bartels - Academy Bartels Directeur